Paprtect
GRAFISK FORM, webbplats, FOTO
Bakgrund
Under Covid-19 fick Ola Thorwalls och Erik Elwing en idé, tänk om det var möjligt att minska spridning av bakterier på publika touchskärmar. Idén blev till verklighet och Stefan Alvarsson kom in som investerare. Paprtect är i dag i startgroparna för att börja leverera ut sin lösning till restauranger, flygplatser och köpcentras runtom i Sverige, med målsättningen att börja leverera över hela världen.
Uppdrag
När Paprtect kontaktade oss fanns en intressant produkt och ett stort engagemang att driva deras uppfinning framåt.
Vi fick i uppdrag att ta fram ett namn, ett varumärke, en kommunikationsplattform, en grafisk profil, webbplats och produktfilmer.
Lösning
Vår lösning blev Paprtect, en ordlek med Paper och Protect.
Paprtects grafiska uttryck tar avstamp i vattnets renande kraft samtidigt som kopplingen till naturen också ska förstärka det faktum att Paprtects produkter både är tillverkade av förnybart material och att pappersskydden är helt nedbrytbara. Under arbetet formulerades en kommunikationsplattform för att hjälpa Paprtect inför lanseringen i Sverige såväl som övriga världen. Till sist tog vi också fram ett antal produktfilmer med syfte att fungera som införsäljningsmaterial och för att presentera produkten för återförsäljare och kunder på ett enkelt sätt.
Vi hjälper dig med:
Grafisk formgivning och foto
Vackert, spännande, roligt eller intressant – det finns många sätt att göra innehåll läs- och sevärt. Våra specialister hjälper dig att bli lyssnad på.
Webbutveckling
Hittar dina kunder dig inte på nätet är risken att de inte hittar dig alls. Vi hjälper dig hela vägen, från strategi och formgivning till innehåll och teknik.
Vill du veta mer om Paprtect?
Se vårt fantastiska arbete med Paprtects webbplats och vad de sysslar med genom att klicka på knappen: